کد خبر : 208132
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آبان 1402 - 11:50

گوگل ۴ مدل ارجاع را در تبلیغات و تجزیه و تحلیل حذف می کند

گوگل ۴ مدل ارجاع را در تبلیغات و تجزیه و تحلیل حذف می کند

  به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و به نقل از رول آگهی در اوایل آوریل، گوگل اعلام کرد که گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس ۴ (GA4) مدل‌های انتساب چندگانه از جمله زوال زمانی، مبتنی بر موقعیت، خطی و کلیک اول را منسوخ خواهند کرد و مدل اسناد مبتنی بر داده (DDA) خود

 

به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و به نقل از رول آگهی در اوایل آوریل، گوگل اعلام کرد که گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس ۴ (GA4) مدل‌های انتساب چندگانه از جمله زوال زمانی، مبتنی بر موقعیت، خطی و کلیک اول را منسوخ خواهند کرد و مدل اسناد مبتنی بر داده (DDA) خود را پیش‌فرض خواهند کرد. این بدان معنی است که انواع مدل های آزمایش شده و واقعی دیگر در دسترس نخواهند بود و اقدامات موجود با این مدل ها تبدیل خواهند شد.

اگر در حال حاضر به مدل‌های ارجاع که به زودی منسوخ می‌شوند متکی هستید، نگران نباشید. در اینجا نحوه و زمان تأثیرگذاری بر کمپین های شما، کارهایی که باید انجام دهید و چگونه به جلو حرکت کنید، آمده است.

 

اقدامات تبدیل من چگونه و چه زمانی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت؟

مدل‌های انتساب زمان، مبتنی بر موقعیت، خطی و اولین کلیک به‌عنوان کنش‌های تبدیل جدید در GA4 که از ماه مه ۲۰۲۳ شروع می‌شود، دیگر در دسترس نیستند. Google Ads در ژوئن ۲۰۲۳ از این روش پیروی خواهد کرد.

 

در سپتامبر ۲۰۲۳، هرگونه اقدام تبدیلی که هنوز از مدل‌های منسوخ استفاده می‌کند، تغییر خواهد کرد. اگرچه آنها از شر اکثر مدل های اسناد مبتنی بر قوانین خلاص می شوند، آخرین کلیک را به عنوان یک گزینه حفظ می کنند.

 

اسناد مبتنی بر داده (DDA) چیست؟

به طور کلی، مدل DDA گوگل را می توان به عنوان یک مدل اسناد سفارشی مبتنی بر یادگیری ماشین توضیح داد. برای هر کسب و کاری که از آن استفاده می کند منحصر به فرد است زیرا بر اساس داده های سفر واقعی مشتری است. مدل‌های اسناد مبتنی بر داده، هم مسیرهای تبدیلی و هم مسیرهای غیرتبدیل را در نظر می‌گیرند، که می‌تواند درک شما را از هر نقطه تماس مشتری منفرد افزایش دهد.

Google DDA خود را اینگونه توصیف می کند: «اعتبار برای تبدیل ها بر اساس نحوه تعامل مردم با تبلیغات مختلف شما و تصمیم گیری برای تبدیل شدن به مشتریان شما. از داده های حساب شما استفاده می کند تا مشخص کند کدام کلمات کلیدی، تبلیغات و کمپین ها بیشترین تأثیر را بر اهداف تجاری شما دارند. اسناد مبتنی بر داده به وب‌سایت، بازدید از فروشگاه و تبدیل‌های Google Analytics از تبلیغات جستجو (از جمله خرید)، YouTube، Display و Discovery نگاه می‌کند.

 

بازاریابان برای اینکه اسناد خود را دقیق نگه دارند چه کاری باید انجام دهند؟

در حالی که اسناد مبتنی بر داده (DDA) یک مدل از نظر فنی پیشرفته‌تر است، به این معنا نیست که بازاریابان باید سایر مدل‌های اسناد خود را کنار بگذارند و به طور کامل به DDA روی آورند.

اگرچه DDA می‌تواند یک مدل ارجاع ارزشمند باشد، زیرا امکان درک عمیق‌تر از هر مرحله از سفر مشتریان شما به سمت تبدیل را فراهم می‌کند، اما دانستن اینکه مدل چگونه ساخته شده یا چگونه کار می‌کند دشوار است. با حذف مدل‌های دیگر، Google شیوه‌های انتساب شناخته شده را حذف می‌کند، که هر کدام بینش منحصربه‌فردی درباره سفر مشتری ارائه می‌دهند. DDA در ابزارهای Google محدود است زیرا فقط ویژگی های Google را در مدل سازی خود در نظر می گیرد. می تواند شبیه یک جعبه سیاه باشد.

 

تجزیه و تحلیل یک بزرگراه یک خطی نیست. برای اینکه در مورد شیوه های تجزیه و تحلیل خود هوشمند باشید، باید به داده ها از طریق لنزهای مختلف نگاه کنید تا درک بهتری از حقیقت داشته باشید بدون اینکه خود را به یک دیدگاه یک طرفه متصل کنید.

 

در پایان

دقیق نگه‌داشتن داده‌های شما ارتباط کمتری با مدلی که در کل استفاده می‌کنید دارد و بیشتر به نحوه استفاده از مدل‌ها برای درک داده‌های خود و اهدافی که می‌خواهید دست یابید، ربط دارد. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

انتشار آگهی رایگان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح