کد خبر : 208134
تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1402 - 16:45

اپل در حال کار روی تجهیز iOS 18 به ویژگی‌های هوش مصنوعی است. اپل موزیک، سیری برای دریافت ارتقاء هوش مصنوعی: مارک گورمن

اپل در حال کار روی تجهیز iOS 18 به ویژگی‌های هوش مصنوعی است. اپل موزیک، سیری برای دریافت ارتقاء هوش مصنوعی: مارک گورمن

به گزارش عمومی نیوز و به نقل از گادگتس۳۶۰ به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در حال کار بر روی iOS 18 – جانشین آخرین به‌روزرسانی سیستم عامل آیفون (OS) این شرکت است که ماه گذشته برای مدل‌های واجد شرایط عرضه شد – و ارتقای اصلی سیستم‌عامل بعدی ممکن است با ارتقاهای هوش مصنوعی

Apple Working on Equipping iOS 18 With AI Features; Apple Music, Siri to Get AI Upgrades: Mark Gurman

به گزارش عمومی نیوز و به نقل از گادگتس۳۶۰ به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در حال کار بر روی iOS 18 – جانشین آخرین به‌روزرسانی سیستم عامل آیفون (OS) این شرکت است که ماه گذشته برای مدل‌های واجد شرایط عرضه شد – و ارتقای اصلی سیستم‌عامل بعدی ممکن است با ارتقاهای هوش مصنوعی قابل توجهی همراه باشد. گورمن در خبرنامه هفتگی Power On خود که اوایل این هفته منتشر شد، اظهار داشت که اپل در حال کار بر روی ویژگی‌های هوش مصنوعی برای برنامه‌ها و سرویس‌هایی مانند Apple Music، Siri، Messages است و در حال بررسی استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌های بهره‌وری خود است.

Gurman گزارش می دهد که اپل در حال کار بر روی افزودن پشتیبانی از ویژگی های هوش مصنوعی کاربر به عنوان بخشی از به روز رسانی iOS 18 است که انتظار می رود سال آینده ارائه شود. رقبای سازنده آیفون، گوگل و مایکروسافت قبلاً قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی را به محصولات خود اضافه کرده اند، در حالی که OpenAI خالق ChatGPT نیز چندین ویژگی هوش مصنوعی را به برنامه های تلفن همراه خود معرفی کرده است. توسعه ویژگی‌های هوش مصنوعی برای برنامه‌ها و سرویس‌های اپل می‌تواند حدود ۱ میلیارد دلار (تقریباً ۸۳۰۰ کرور روپیه) در سال آینده برای اپل هزینه داشته باشد.

به گفته Gurman، با به روز رسانی iOS 18، برنامه پیام های اپل انتظار می رود پیشنهادات پاسخ بهتری را ارائه دهد که توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می شود. برنامه رقیب Google’s Messages در اندروید از هوشمندی روی دستگاه برای پیشنهاد پاسخ های هوشمند برای پیام هایی که می توانند با یک ضربه ارسال شوند، استفاده می کند. این شرکت همچنین به دنبال معرفی ویژگی های هوش مصنوعی برای پلتفرم Xcode خود است تا توسعه دهندگان را به ویژگی هایی مانند تکمیل کد مجهز کند.

درست مانند اپلیکیشن Messages، انتظار می‌رود سیری نیز با ارتقای قابل‌توجهی در قابلیت‌های دستیار صوتی آغاز به کار کند. نسخه اصلاح‌شده سیری از مدل بزرگ زبان اپل (LLM) پشتیبانی می‌کند که از پیشنهادات بهبودیافته برای برنامه پیام‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. گورمن می‌گوید که «نگرانی‌هایی در مورد این فناوری» در اپل وجود دارد، اما ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی سیری می‌تواند تا سال ۲۰۲۴ آماده شود.

به گفته Gurman، طبق گزارش‌ها، این شرکت همچنین به دنبال توسعه سایر ارتقاهای مبتنی بر هوش مصنوعی است، از جمله توانایی تولید خودکار لیست‌های پخش. در همین حال، برنامه‌های بهره‌وری اپل مانند Pages، Numbers و Keynote نیز می‌توانند قابلیت‌های هوش مصنوعی جدیدی دریافت کنند – مایکروسافت در اوایل سال جاری ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای مجموعه بهره‌وری Microsoft Office خود به همراه دستیار Microsoft Copilot خود اعلام کرد.

در حالی که برنامه‌ها و سرویس‌های موجود اپل بسیاری از وظایف یادگیری ماشینی را بر روی دستگاه کاربر انجام می‌دهند – مانند تشخیص چهره در برنامه Photos – این شرکت می‌تواند تصمیم بگیرد از سرورهای مبتنی بر ابر برای برخی از ویژگی‌ها استفاده کند که ویژگی‌های پیشرفته‌تری را ارائه می‌کنند که توسط رقبای خود ارائه می‌شوند. به گفته Gurman، در حالی که برخی از تجربیات کاملاً بر روی دستگاه کاربر کار می کنند – به منظور حفظ حریم خصوصی کاربر.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

انتشار آگهی رایگان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح