کد خبر : 208151
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اسفند 1402 - 18:16

۱۷ روند برتر SEO در سال ۲۰۲۴ که باید درباره آنها بدانید

۱۷ روند برتر SEO در سال ۲۰۲۴ که باید درباره آنها بدانید

  در این عصر دیجیتال، همانطور که به جلو می رویم، برای همه کسب و کارها ضروری است که یک حضور قوی آنلاین داشته باشند. و بزرگترین حامی انجام این کار یک استراتژی سئو قدرتمند است. “بهینه سازی موتور جستجو” به عنوان فرآیند بهینه سازی یک وب سایت برای الگوریتم جستجوی گوگل شناخته می شود،

 

در این عصر دیجیتال، همانطور که به جلو می رویم، برای همه کسب و کارها ضروری است که یک حضور قوی آنلاین داشته باشند. و بزرگترین حامی انجام این کار یک استراتژی سئو قدرتمند است. “بهینه سازی موتور جستجو” به عنوان فرآیند بهینه سازی یک وب سایت برای الگوریتم جستجوی گوگل شناخته می شود، با SEO فنی که تأثیر زیادی بر توانایی خزیدن یک وب سایت، نرخ کلیک (CTR) و تجربه کاربر دارد. هدف اصلی سئو بالا بردن رتبه صفحه وب در SERP برای کلمات کلیدی مرتبط است.

همچنین، شما باید این را بدانید – الگوریتم گوگل به طور مداوم در حال تکامل است، با تغییرات و به روز رسانی های زیادی که صدها بار در سال انجام می شود. و در یک صنعت در حال حرکت سریع مانند سئو، بسیاری از چیزها ممکن است در یک زمان خاص اتفاق بیفتند، و به همین دلیل است که شما باید همیشه مطمئن شوید که از منحنی جلوتر بمانید.

 

وقتی صحبت از گوگل به میان می آید، به طور مداوم به دنبال راه های جدیدی برای بهبود نتایج جستجو می گردد. تغییرات مداوم الگوریتم گوگل، کار تطبیق استراتژی ها را برای متخصصان سئو بسیار چالش برانگیز می کند.

 

بنابراین، چه راه هایی برای دستیابی به مزیت رقابتی در سال ۲۰۲۴ وجود دارد؟ آیا می دانید چه استراتژی های سئو به شما کمک می کند تا بر SERP ها تسلط داشته باشید و درآمد بیشتری کسب کنید؟

 

۱) اصل EAT اکنون به “EEAT” تبدیل شده است

قبلا برای رسیدن به موفقیت در رتبه بندی سئو به من گفته شده بود که باید این گرایش خاص را در سئو که اصل “EAT” است دنبال کنید. هنگام ایجاد محتوای یک صفحه وب، عوامل خاصی مانند معتبر بودن، قابل اعتماد بودن و تخصص باید رعایت شوند. به علاوه، ارائه یک نسخه پشتیبان خوب از محتوای خود با لینک ها و آمار از وب سایت های معتبر، به شما برتری نسبت به رقبای خود می دهد.

 

اما اکنون، “E” جدید اضافه شده است، که آن را به “EEAT” تبدیل می کند که به – تجربه، تخصص، اختیار و اعتماد تقسیم می شود! گوگل اکنون تجربه سازنده را هنگام ارزیابی کیفیت محتوا و تعیین رتبه آن در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) در اولویت قرار می دهد.

 

تجربه شامل دانش عملی و تجربه مستقیمی است که خالق محتوا، بنیانگذار یا نویسنده در مورد موضوعی که به آن می پردازد دارد! وب سایت ها باید اعتبار سازندگان محتوای خود را به دقت بررسی کنند. اگر سازنده در حوزه یا زمینه خاص فاقد قدرت باشد، ممکن است محتوای آنها از نظر کیفیت پایین‌تر تلقی شود.

 

۲) به طور منظم محتوای موجود خود را به روز کنید

بدیهی است که موتورهای جستجو اطلاعات را بر اساس جدیدترین، پرطرفدارترین و مرتبط ترین مطالب برای کاربران مرتب می کنند. به همین دلیل است که به روز رسانی و تازه نگه داشتن محتوا یکی از بهترین کارها است. هنگام به روز رسانی محتوای موجود، باید مطمئن شوید که مقاله حاوی آخرین اطلاعات و آمار است. همچنین، گاهی اوقات، حتی اگر محتوا مناسب باشد، باید تصویر را تغییر دهید. پیوند به یک گزارش دارای تاریخ عقب مانده یا یک تصویر قدیمی ممکن است به اعتمادسازی در کاربران آنلاین کمکی نکند.

 

۳) لینک بیلدینگ

استراتژی سئو لینک بیلدینگ و تبلیغات به صورت دائمی سالهاست که وجود دارد و یکی از گرایش های پیشرو در سئو است. این روند سئو بسیار مهم است زیرا به کاوش صفحات وب جدید در وب سایت یا پست های وبلاگ SEO هدایت می شود. این همچنین به بررسی صحت محتوای شما کمک می کند. علاوه بر این، به ایجاد رتبه‌بندی صفحات وب شما در SERP کمک می‌کند و به عنوان یک استراتژی بازاریابی حیاتی SEO تکامل یافته است.

 

۴) فیلم ها را ترکیب کنید

یکی دیگر از روندهای مهم سئو که امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است، گنجاندن ویدیوها در محتوا است. این استراتژی برای مدت طولانی در حال حاضر روند داشته است. برای پیشرفت در بازی خود، ترکیب محتوای ویدیویی بهترین استراتژی است. هنگامی که ویدیو اضافه شد، باید با استفاده از کلمات کلیدی و توضیحات صحیح، آن را به درستی بهینه کرد.

 

۵) بهینه سازی تصویر

تصاویر همیشه بخشی جدایی ناپذیر از ارائه محتوای با کیفیت به کاربران آنلاین بوده است. بهینه سازی تصاویر آخرین روند در سال ۲۰۲۴ است و باید حسابرسی را به عنوان جنبه ای از استراتژی محتوا نیز در بر گیرد. امروزه، ادمین های پیشرفته وب از اهمیت برچسب گذاری/برچسب گذاری تصاویر به عنوان بهترین روش به طور مناسب آگاه هستند.

 

زیرنویس ها، نام فایل ها و متن جایگزین برای دسترسی بهتر و جامع بودن محتوا ضروری هستند. این نوع بهبود تصویر به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را هدف قرار دهید و ترافیک تصویر را در دست بگیرید.

 

۶) جستجوی صوتی

با پیشرفت تکنولوژی، یکی از محبوب ترین و مفیدترین گرایش های سئو جستجوی صوتی است. بعلاوه، جستجوی صوتی با لوکیشن های طبیعی، گسترده و مکالمه بسیار موثرتر است. به همین دلیل است که استراتژی کلمات کلیدی نیاز به اصلاح دارد تا با آخرین استراتژی های سئو همگام شود.

 

۷) موبایل پاسخگو

امروزه، روند اصلی سئو این است که اطمینان حاصل شود که وب سایت سازمان شما بدون هیچ گونه نقصی در همه دستگاه های تلفن همراه کار می کند. تقریباً همه ما از تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌های خود برای جستجوی اینترنتی استفاده می‌کنیم و از این رو، طراحی وب سایت در تلفن همراه در نهایت رتبه‌بندی را مشخص می‌کند. موتور جستجو با دانستن الگوی استفاده و با توجه به روند سئو ۲۰۲۴ باید نسخه موبایل یک وب سایت را به عنوان نسخه اول و نسخه دسکتاپ را به عنوان نسخه دوم در نظر بگیرد.

 

۸) افزایش تجربه کاربری

تجربه کاربری یک عنصر حیاتی در سئو باقی می ماند و همچنان در اولویت اصلی کارشناسان سئو در سال ۲۰۲۴ باقی می ماند. گوگل تمایل دارد سرعت، پاسخگویی و ثبات بصری وب سایت شما را برای تعیین رتبه آن در صفحات نتایج جستجو ارزیابی کند. دستیابی به موفقیت در این زمینه خاص مستلزم ایجاد یک وب سایت بصری است که سازگار با موبایل باشد و به سرعت بارگذاری شود. با انجام این کار، گوگل به احتمال زیاد وب سایت کسب و کار شما را در اولویت قرار می دهد و تعهد شما به ارائه رضایت فوق العاده کاربران را تشخیص می دهد.

هدف نهایی هر کسب و کاری باید بهبود تجربه کاربر باشد. UX برای موفقیت یک سازمان ضروری است. با جدیدترین روند سئو، تجربه کاربری تاثیر زیادی بر رتبه سئو دارد. تجربه کاربری بر اساس عوامل مختلفی مانند ناوبری روان، دسترسی آسان، قابلیت استفاده، دقت، امنیت وب سایت، کارایی و URL های کاربر پسند و غیره هنگام بازدید از یک وب سایت است.

 

۹) کلمات کلیدی مرتبط با معنایی

درست مانند روندهای بالا در سئو، کلمات کلیدی مرتبط با معنایی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اینها کلیدواژه هایی هستند که از لحاظ نظری به یکدیگر مرتبط هستند. با کمک جستجوی معنایی، موتور جستجو زمینه پرس و جو را ارزیابی می کند و سعی می کند هدف جستجوی کاربر را درک کند. علاوه بر این، این به ارائه داده های بهتر از طریق کلمات کلیدی منطقی مرتبط کمک می کند.

 

۱۰) قطعه های ویژه

تکه‌های ویژه بخش‌های کوتاهی از متن هستند که در بالای نتایج جستجو ظاهر می‌شوند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به یک پرسش پاسخ دهند. این تکه های کوتاه به گونه ای نمایش داده می شوند که بتوانند پاسخی فوری بر اساس درخواست جستجوی کاربر ارائه دهند. این روند خاص سئو به صورت نقاط گلوله، لیست های شماره گذاری شده یا به عنوان یک پاراگراف تنها نشان داده می شود. قطعه‌های ویژه به داده‌های مربوطه کمک می‌کنند در زمان جستجو ظاهر شوند.

 

۱۱) سئوی محلی

وقتی صحبت از سئوی محلی به میان می‌آید، در جمع‌آوری نظرات اهمیت زیادی دارد، با پلتفرم‌هایی مانند Google Business که نقش محوری بررسی‌ها در جذب مخاطبان و ایجاد اعتماد و تعهد در کسب‌وکارها را برجسته می‌کنند. فکر نکنید که اهمیت سئوی محلی در طول زمان کاهش یافته است، در سال ۲۰۲۴، این امر به عنوان یک جزء حیاتی در استراتژی های سئو باقی خواهد ماند.

 

در آوریل ۲۰۲۴، گوگل به روز رسانی Reviews را معرفی کرد که قصد دارد ارزیابی نظرات را در انواع مختلف کسب و کار افزایش دهد. برخلاف تمرکز قبلی بر بررسی محصول، گوگل تاکید خود را برای در بر گرفتن انواع بررسی ها گسترش داده است، که نشان دهنده رویکرد کلی تری است.

 

همه این تغییرات در سیستم بررسی گوگل برای سال ۲۰۲۴ تاثیر قابل توجهی در حرکت رو به جلو دارند! ارتباط با سئوی محلی آشکار است، زیرا سئوی محلی به یک هدف اولیه برای درخواست بررسی تبدیل می شود. نمایه کسب و کار Google، که قبلاً به عنوان «Google برای کسب و کار من» شناخته می‌شد، پلتفرم بهینه برای کاربران آنلاین برای به اشتراک گذاشتن نظرات، با رتبه‌بندی ستاره‌ها و بازخوردها است. علاوه بر این، همچنین به کسب و کارها این فرصت را می دهد که با واکنش مستقیم به بررسی ها، بازخوردها و نظرات، با مخاطبان خود درگیر شوند و استراتژی سئوی محلی را بهبود بخشند.

 

۱۲) نشانه گذاری داده های ساختاریافته / طرحواره

اطمینان از ساختار مناسب اطلاعات اغلب یک استراتژی سئوی نادیده گرفته شده برای سال ۲۰۲۴ است. اما شما فقط می دانید که این مستلزم تنظیم محتوای خود به گونه ای است که خوانایی را برای جستجوگر افزایش دهد. علاوه بر این، تسهیل ناوبری آسان برای خواننده ضروری است و آنها را قادر می سازد تا اطلاعات مورد نظر را بدون زحمت پیدا کنند.

 

برای بهینه‌سازی این رویکرد، باید پیاده‌سازی نشانه‌گذاری طرحواره و تعبیه یک توضیح مختصر در HTML صفحه وب خود را در نظر بگیرید. این خلاصه خاص در خدمت انتقال اهداف کسب و کار شما به خوانندگان/مخاطبان شماست. یک صفحه به خوبی سازماندهی شده ممکن است به شما کمک کند تا احتمال به دست آوردن یک قطعه برجسته را افزایش دهید و در نهایت به رتبه بندی بالاتر کمک کنید.

 

۱۳) با توجه به هدف جستجوی کاربر بهینه سازی کنید

در روندهای آینده سئو در سال ۲۰۲۴، تاکید زیادی بر درک و توجه به هدف جستجوی کاربران خواهد شد! این استراتژی خاص شامل پیش‌بینی هدف مورد نظر در پشت جستجوی کاربر با مشخص کردن یکی از سه نوع اصلی هدف است – اطلاعاتی، ناوبری یا تراکنشی.

 

صحبت در مورد هدف اطلاعاتی مربوط به نوع محتوایی است که اطلاعات عمیقی را در مورد یک موضوع خاص آموزش می دهد و ارائه می دهد. در مرحله بعد، هدف ناوبری به سمت یافتن یک وب سایت خاص است که اطلاعات مورد نیاز را ارائه می دهد. در نهایت، قصد معامله شامل اقدامات خاصی مانند خرید، ثبت نام، یا اشتراک در خبرنامه است.

 

بنابراین، اگر مجبور هستید محتوای قانع‌کننده‌ای را بر اساس هدف کاربر ایجاد کنید، اولین قدم مهمی که باید بردارید این است که نتیجه مطلوب مشتریان خود را تشخیص دهید. متعاقباً می توانید محتوای ارزشمندی را توسعه دهید که کاملاً با آن هدف خاص شما مطابقت داشته باشد و بر اساس آن می توانید وب سایت خود را بهینه کنید.

 

۱۴) جستجوهای صفر کلیک

جستجوهای صفر کلیک، که غالب‌ترین گرایش‌ها در گرایش‌های سئوی سال ۲۰۲۴ خواهند بود، شامل کاربرانی می‌شود که مستقیماً از صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بدون بازدید از وب‌سایت‌های خارجی، اطلاعات را به دست می‌آورند. ویژگی‌های SERP Google، مانند قطعه‌های برجسته، که به‌عنوان «موقعیت صفر» نیز شناخته می‌شوند، بسته محلی برای جست‌وجوهای مربوط به مکان، چرخ فلک‌ها برای دستور العمل‌ها، و ویژگی‌های توسعه‌یافته Google Shopping، به طور قابل‌توجهی به اکثر جستجوهای بدون کلیک کمک می‌کنند. یک قطعه برجسته که در بالای صفحه در متن بزرگ‌تر قرار دارد، معمولاً پاسخی مختصر به عبارت جستجویی که از یک نتیجه ارگانیک استخراج می‌شود، ارائه می‌کند.

 

۱۵) برای تجربه مولد جستجو همراه با بهینه سازی تجربه جستجو آماده شوید

با ورود SGE (تجربه مولد جستجو) گوگل به مرحله آزمایشی، صنعت بازاریابی دیجیتال اکنون با ترکیبی از هیجان و دلهره سر و صدا می کند! بله، درست خواندید، و عامل مهم در این است که خود را برای هوش مصنوعی مولد قابل مشاهده کنید و درک کنید که چه زمانی زمان مناسب برای همکاری با آن است و چه زمانی باید محتاط بود.

پیش‌بینی می‌شود که این ادغام شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در جستجو، عملکرد گروه‌های جستجوی مختلف و فرآیندهای جمع‌آوری داده‌ها را مختل کند و پویایی پلتفرم را تغییر دهد. دستیابی به موفقیت در جستجو منوط به قابل تشخیص بودن توسط هوش مصنوعی مولد و تاکید بر هر فرصتی برای نمایش نام تجاری خود به کاربران است. علیرغم پیشرفت‌های هوش مصنوعی، انسان‌ها در تدوین استراتژی‌های موثر SEO در چشم‌انداز در حال تکامل هوش مصنوعی غیرقابل جایگزین باقی می‌مانند و این اتکا احتمالاً در آینده قابل پیش‌بینی ادامه خواهد داشت.

 

۱۶) محتوای تعاملی پادشاه جدید است

در دنیای دیجیتال که همیشه در حال تغییر است، محتوای تعاملی در عین حال قدردانی و توجه زیادی را به خود جلب می کند! چه آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها، بازی‌ها یا واقعیت مجازی، این نوع محتوا نه تنها مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد، بلکه نحوه تعامل کاربران با برند شما را نیز تغییر می‌دهد. این روند به هیچ وجه شبیه یک مرحله گذرا نیست و باید بدانید که حدود ۸۸ درصد از بازاریابان قدرت آن را در برجسته کردن برندها در میان جمعیت و تأثیرگذاری بر معیارهای مهم مانند نرخ تعامل و تبدیل می دانند.

 

۱۷) سئو صفحه محصول

گوگل تمایل دارد از محتوای طولانی حمایت کند که هم آموزنده و هم معتبر باشد، برای کاربران مفید باشد و راه حل مناسبی برای سوالات آنها باشد. با این حال، در سال ۲۰۲۴، این احتمال وجود دارد که محتوای ساده، به ویژه در قالب توضیحات محصول، در صورتی که بتواند به طور موثر اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهد، مورد قدردانی قرار گیرد.

 

برای بهینه سازی چنین صفحاتی برای سئو، پیاده سازی ویژگی هایی مانند پرسش های متداول، منوهای کشویی و نظرات مشتریان را در نظر بگیرید. علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و پاسخگویی به سؤالات کاربر در مورد حمل و نقل رایگان، سیاست‌های بازگشت، توصیفات مشتری و غیره، توضیحات محصول را بهبود ببخشید.

 

خلاصه  

در چند سال گذشته سئو تغییرات زیادی کرده است. این تنها ساخت یک وب سایت و کسب رتبه برتر در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی نیست. اکنون، الگوریتم گوگل بسیار پیچیده شده است و استفاده از استراتژی های سئو نیز توسط سازمان ها تغییر کرده است. اگر می خواهید وب سایت شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد، باید روندهای فعلی سئو و اینکه چگونه می توانند تأثیر مثبتی بر اهداف و اهداف شما داشته باشند را بدانید. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

انتشار آگهی رایگان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح